Zaragoza, što reći?

2018-01-02

Prijatelj pita Zašto bi netko išao u Zaragozu?

Zato što smo obišli već sve veće gradove, ne rentamo auto, da možemo obilaziti manja mjesta u okolici većih pa ajde. A i htjeli smo prepoloviti Bilbao - Barcelona rutu. Dakle, došli smo vlakom iz Bilbao-a, vožnja je bila čisto ugodna, neka 2.5 sata.

Ništa, dolazimo do centra, malo me podsjeća na neki od venecijanskih trgova, ali nastavljamo prema smještaju.

Hm...da...što reći, kakvu posluku porati?

Možda je u pitanju moja opća opčinjenost Španjolskom, pa sam i za Zaragozu imala neku predodžbu, koja nije dorasla očekivanjima.

Glupo je reći da je grad bez veze, jer je svako mjesto specifično i uvijek se nađe nešto zanimljivo. Dakle, Zaragoza nije ono što sam očekivala, ali je grad kao takav uredu i ugodan za život. Nije velik, javni prijevoz je dobar i ima dovoljno sadržaja za ugodnu svakodnevicu.

Ali nije turistički orijentiran kao ostali španjolski gradovi u kojima sam bila.

Atrakcija ima! Catedral-Basílica de Nuestra Señora del Pilar je impozantna građevina na trgu Plaza del Pilar. Katedrala je ogromna, zauzima gotovo čitav trg. Nešto niže se nalazi zanimljiva fontana u obliku ledenjaka, koji se otapa, Fuente de la Hispanidad.

Jedna zanimljivost je da se su po Zaragozi rasprostranjeni mali kipići, recimo žabice na mostu, magarčić na usputnoj uličici, dječak, koji čuči u blizini tržnice itd.

Središnji dio grada, oko trga Plaze del Pilar je sladak, i taj dio me podsjetio na Trg Sv. Marka u Venecji. Tamo smo pili fensi kavu u "vip loži", prvi red do atrakcija;). Za puno manje para nego u Veneciji. AlI to je to. Lijepo je za prošetati, obići grad van centra, ali ništa spektakularno. Nema kafića i restorana na svakom koraku, nema onog španjolskog "prc duha", one živosti i graje. Most Puente de Piedra je lijep, ali nije kao u Cordobi, nema tu čar prošlog vremena. Jednostavno je tamo i stoji!

Aljaferia je zgodna za vidjeti. Tu mi je bilo najzanimljivije, malo mausrkog duha. Opet, ne kao u Cordobi;) .

Ne znam čak niti šta bi napisala da me se posebno dojmilo. Ništa me se nije posebno dojmilo, prvi put u životu na putovanju. Grad je ugodan, ali fali mu ono nešto. Dva dana boravka, u vrh glave...možda je problem u tome. Mi smo bili 6 dana, u 2 dana smo sve obišli i nakon toga nismo imali više šta za raditi. Nema više zanimljivih građevina, nema restorana ili slastičarnica sa "ovo ću jesti samo ovdje" namirnicama, ekstravagantnih dućana za shopping, nema "fiesta", nema baš nekih destinacija za jednodnevne izlete.

Sve u svemu, odlično mjesto kao usputna postaja, ali ne za 6 dana boravka.

MINI VODIČ ZA ZARAGOZU

Glavni grad pokrajine Aragon.

GDJE

973 kvadratna kilometara površine u autonomnoj pokrajini Aragon

ZAŠTO

Poznat kao studentski grad s velikim Sveučilištem

KADA IĆI

Tijekom cijele godine.

Ljetne temperature su oko 27 ˚C, jesenje 15 ˚C, proljetne temperature su oko 20 ˚C, dok su zimski prosjeci 10˚C.

Velika Španjolska sniženja "rebajas" počinju 7. siječnja i 1. srpnja te traju do konca veljače i kolovoza, uz sniženim cijenama artikala do 70%, tzv."ultimas rebajas".

ZANIMLJIVE ČINJENICE

Maurska palača Aljaferia iz 11. stoljeća

ONO ŠTO NAJVIŠE VOLIM

Maursku arhitekturu.

KAKO DOĆI U CORDOBU

Vlakom

Brzim vlakom iz Barcelone, Madrida ili Bilbaa. Može i avionom, iz nekog udaljenijeg grada, ali vlakom iz ova tri grada je najisplativije i najlakše.

NAJBOLJE ATRAKCIJE I ONE POZNATE SAMO MJEŠTANIMA

Aljaferia, katedrala, Plaza del Pilar, plaza de San Felipe, Fuente de la Hispanidad, most Puente de Piedra, Caesaraugusta Forum muzej, muzej Pablo Gargallo, San Pablo crkva, rimski teatar, muzej Zaragoze, Bridge Pavilion by Zaha Hadid, muzej vatrogasaca, Patio de la Infanta, crkva Marije Magdalene, IAACC Pablo Serrano, park Miraflores, Bruil park, crkva Isabel de Portugal

NAJBOLJE AKTIVNOSTI I ŠETNJE

Šetnja ulicom Avenida de Cesar Augusto

Jedan od mojih omiljenih restorana je El Patio de Maria, Calle Don Rodrigo 7.

Moji najdraži kvartovi su:

Centar

NAJBOLJI IZBOR

Šetnja centrom.

GDJE IDE LOKALNO STANOVNIŠTVO

Grad je malen, lokalno stanovništvo je svuda, ikao najviše oko tržnice.

NAJBOLJI SMJEŠTAJ

Hotel u centru grada, ali preferiram airbnb.

NAJBOLJA HRANA

Contigo Pan y Cebola, Cesar Augusto 27

VIZE I DOKUMENATA

Važeća putovnica

ZDRAVLJE I SIGURNOST

Nema razloga za brigu.

NOVAC I KOMUNIKACIJE

Euro, bankomati su po cijelom gradu.