Od Chanie do Agie Roumeli

2017-10-16

I tako 9 mjeseci nakon što je rekao da ne želi u Grčku, pita zašto sam bukirala samo 4 dana u Ateni?! Išli smo na Kretu, preko Atene.

Ajde, ovaj put nije bio takav šok jer smo već putovali pa smo znali šta nas čeka - izlazak u Dubrovniku i ostale gluposti. Imali smo dugu stanku na Atenskom aerodromu za avion za Chaniu pa smo degustirali kave i crno vino. Ono što je ostalo (vina) sam ponijela sa sobom.

Dok nas je taksist po mračini vozio u predgrađe Chanie, oko 1 ujutro, pita čeka li nas tko u smještaju...Eeem, zašto nas to pita? Naravno, paranoidni Balkanci (vrlo slično šizofreničarima ;) ) odma' zabriju na crnjak. Čovjeka zanimalo, kako kaže, nekolicina ljudi je ostala na cesti jer nije bila u kontaktu s iznajmljivačem pa se morao vraćati po njih i voziti ih do prvog slobodnog hotela. Eto tako, tip nam je htio biti na usluzi, a ne orobiti nas!

Smještaj je bio kraj benzinske. Tip se zaustavi, svo troje pogledamo vani, a ono kuća u roh bau fazi. Pita on kroz smijeh:"This is you, right?" Srećom, ne! Kraj toga je bio naš smještaj! Skoro smo dobili infarkt kad je iza ograde zalajao ogromni njemački ovčar! WTF?! No dobro, napokon na sigurnom! ;) Nakon gotovo 11 sati od kad smo izašli iz stana...Brzo vadim pohanac i ostatak onog vina. Pohance uvijek prokrijumčarim od kuće za ovakve situacije. Nikad ne znaš kad ćeš stići, a bit ćeš gladan!

I tada nam se ušuljala naaaaaaaaajslađi mačak! Čovjek došao žicati.

Ne mogu opisati sreću, koju sam osjećala kad sam iduće jutro ušla u more. Bio je početak 6. mjeseca, plaža šljunčana i bistra. Odmah kraj smještaja. Moore toooooooplo, toplo po svim dalmatinskim standardima, a ne goranskim. 25 stupnjeva! Ajme raja,divote, došlo mi je da se pustim i smo pljusnem glavom okrenutom prema dolje.

Na plaži je bio preslatki kafić, tamo smo pili kofi i jeli slastice. Moram priznati da su bile još slađe uz sav ushit. Kako smo guštali. Sjediš i misliš si OVO je život, ovo je sreća.

Na povratku s plaže smo otkrili da je naš opasni njemački ovčar ustvari njemačka ovčarka, jedna velika maza! Taj dan smo za vrijeme kuhanja ručka dobili još jednog gosta, malog maltezera od susjede, a svaki dan smo otkrivali i još koju macu. Mislim da ih je na kraju bilo 5. Mali raj! Dva psa, pet maca, susjeda, koja nam je donosila voće, plaža preko puta i dobra hrana.

Nakon slabo prospavane noći (bili smo na piću) smo se ustali u 5 ujutro, išli smo na izlet u Samara Gorge. To je najduži usjek u Europi, 17 km. To je bilo extra! Prva trećina hike-a je nizbrdica, spuštanje po šljunku i klizavom kamenju. To mi nije bilo ugodno, ni najmanje, išla sam sporije od većine ljudi! Oni Rusi na mlazni pogon su me doslovno preskakali. U jednom trenu su tako pičili da je mala opalila glavom u kamen. To ih nije previše usporilio pa su opet krenuli s preskakanjem. Moram priznati da se vidi da je "hike" (Namjerno apostrofiram, jer ima vrlo malo uzbrdice) izvediv i ljudima, koji nisu u formi niti se bave planinarenjem jer nemaju ni malo planinarske kulture. Pa nemo'š mi jahati na vratu ili se ne pomaknuti kad vidiš da idem brže od tebe!

Ta prva trećina je bila i dozlaboga dosadna, šumetina, šumetina i još šumetine - pa mogli smo i na Sljeme!

...ALI TAD, NAPOKON! KAMENJE! KANJON! Podsjeća na kanjon Male Paklenice, prekrasno, spektakularno! Eeeeeeeeeee tu sam došla na svoje, doslovno sam skakala s kamena s kamen (ne igra se džabe u mom kraju "kamena s ramena") i trčala. Prestigla sam sve Ruse i sve koji su mi visili za vratom! Toni mi je nadjenuo i novi nadimak - divokoza! ;)

Na kraju hike-a je izlaz/ulaz u nacionalni park. I ŠOK I NAVJERICA (ili ne ;) ) - od svih posjetitelja tog dana, prvi smo završili hike! Kamenjarci napadaju! Eto vam Rusi na Duracell baterije, ne možete se mjeriti s divokozom iz Drniške krajine, podravskih gena ;) ! Haaaaa -haaa!

Nakon izlaza iz nacionalnog parka nailazimo na neku pravoslavnu crkvu, meandre i dolazimo u malo mjestašce Agia Roumeli s krasnom vulkanskom plažom. Crni šljunak mi se dobro uklopio uz crni badić, ali je bilo krvavo hodati po njemu, kao po žeravici. Dakle, 17 km hike-a kroz nacionalni park, a na kraju usjeka plaža, krasno!

Pojeli smo najskuplji ručak ikad. Porcija ribe je koštala preko 25 € ali je vrijedilo svake pare! Svježa i ukusna riba, pogotovo kad si tako satran.

Chania je mali gradić, podsjetio me na Vallettu, samo je puno manji. Jako ljupko, moram priznati. Otišli smo do Chanie svega dva put, javnim prijevozom jer smo sve sadržaje imali i u našem predgrađu (Agii Apostoli). Najviše nam se svidio restoran Talos, u sklopu hotela! Ugođaj je totalno fensi šmensi, a hrana odlična!

Eto, nakon toga smo se vratili u Atenu, proveli tamo 4 dana i vratili se u Zagreb. Naaaaaaaaravno, išla bi' opet, tj. IDEM(O) opet! K'o da ima izbora reći da mu se ne ide;) .

MINI VODIČ ZA CHANIU

Drugi najveći grad na Kreti

GDJE

356 kvadratnih kilometara površine

ZAŠTO

More, more, more

KADA IĆI

Tijekom cijele godine.

Ljetne temperature su oko 30 ˚C, jesenje i proljetne temperature su oko 20 ˚C, dok su zimski prosjeci su 12˚C, a oborina je vrlo malo.

ZANIMLJIVE ČINJENICE

Kamen, kojim je izgrađen svjetionik dopremljen je iz Venecije. Kolijevka Minojske kulture. Zeus je rođen na Kreti.

ONO ŠTO NAJVIŠE VOLIM

KAKO DOĆI U CHANIU

Avionom, iz bilo kojeg većeg grčkog grada.

Taksiji prometuju 24/7. Cijena od zračne luke do grada je oko 30 eura.

NAJBOLJE ATRAKCIJE I ONE POZNATE SAMO MJEŠTANIMA

Stara venecijanska luka i svjetionik, arheološki muzej, muzej nautike, narodni muzej, sinagoga ETz Hayyim, džamija Küçük Hasan tvrđava Firka, plaža Iguana, zidine Sabbionara, Tampakaria,

NAJBOLJE AKTIVNOSTI I ŠETNJE

Bilo koja morska aktivnost, uz razne dnevne izlete po otoku.

NAJBOLJI IZBOR

Izlet u Samaria Gorge, izlet na Elafonissi plažu, izlet u Heraklion.

GDJE IDE LOKALNO STANOVNIŠTVO

To Koutourouki, Parodos 8

NAJBOLJI SMJEŠTAJ

Hotel u centru grada, ali preferiram airbnb.

NAJBOLJA HRANA

Oinoa,Theotokopoulou 63

Talos, Drakonianou, Agii Apostoli

VIZE I DOKUMENATI

Važeća putovnica

ZDRAVLJE I SIGURNOST

Nema razloga za brigu.

NOVAC I KOMUNIKACIJE

Euro, bankomati su po cijelom gradu.