Ne putuje mi se na kišovite destinacije!

2017-10-01

Fakat mi se nije išlo u Bilbao, šta ću tamo?! Non-stop kiša i hladnoća, i to usred ljeta, kad je i u Lici toplije nego tamo! Da ne spominjem da živim za to da toćam noge ljeti, a ne da kisnem. Bilbao je na obali, ali zaboravi kupanje. Čovječe, da usred ljeta budem u gradu u kojem se ne mogu okupati!? A vidim more (tj. ocean). Svetogrđe!

Ali ajde, već smo zadnjih 10 puta (khm, da...) putovali tamo gdje se meni išlo, pa ajde, neka sad idemo tamo gdje Toni želi ići. Jebote Bilbao! Ništa, pakiraj traperice, majice dugih rukava, jaknu i pravi se da nisi grintava zbog tog... Aj, uzet ću jednu majicu s kratkim rukavima.

Išli smo preko El Prata u Barceloni jer je tako najjeftinije, Vueling direktnom linijom iz Zagreba u Barcelonu pa na drugi let za Bilbao. Nakon brutalnog kašnjenja aviona Zagreb-Barcelona, premješteni smo na kasniji let za Bilbao iz Barcelone. Izluđeni stižemo u Bilbao oko 9 navečer. Trebali smo stići u 3 popodne.

Kad smo se dočepali centra, oko 10.30 navečer, na našu nevjericu JOŠ JE DAN!

Zaputimo se prema poznatom Guggenheim muzeju (ostali najpoznatiji Guggenheim muzeji su u Vilniusu i New Yorku), uživamo, koliko možemo, u šetnji i brzo se odlučimo vratiti u hotel. Prolazimo kraj par kafića, ali toliko smo satrani da sjednemo u jedan najbliži hotelu.

Sljedeći dan smo se digli prilično rano, oblačim traperice, majicu dugih rukava i jaknu, da se ne smrznem! Nakon 10ak minuta provedenih vani me instantno uhvatio entuzijazam jer je vruće! Toni je prokomentirao:"Naravno, kad ja dođem u Bilbao, u kom je uvijek 18 stupnjeva, mora biti 28!" Čovjek ne voli vrućine, a šta mu ja mogu ;).

Eto, moram priznati, grad je krasan! Zanimljiv! Arhitektura je zbilja neobična, pogotovo oko Guggenheima. Uz rijeku su niske zgradice, nekoliko većih parkova a s brda puca krasan pogled. E da, dobro sam se narugala da su ljeniji od prosječnog Dalmatinca (imam tih gena, pa se smijem rugati) kad sam vidjela da imaju POKRETNU TRAKU na ulici lagane uzbrdice, hahahaha! Nevjerojatno!

Moram priznati da sam je se s nostalgijom sjetila na prvoj uzbrdici u Zagrebu, hehe.

Hrana je odlična, Baskija i Galicija imaju malo težu i masniju hranu od ostatka Španjolske. Većinom se radi o hobotnicama, kobasicama i lignjama. Ali nismo se žalili.

Najbolju španjolsku tortilju sam pojela u nekom no name restoranu uz cestu. Nešto fantastično!

Jedan od sljedećih dana smo ogladnili u vrijeme sieste (da, u BIlbau poštuju vrijeme sieste...) i ušli u jedan od rijetkih restorana koji je bio otvoren. Za predjelo smo dobili rolice punjene umakom od gljiva. Nismo imali pojma šta nam je šef kuhinje preporučio, ali brk mu se smiješao (i mastio;) ) pa smo pristali na to što je preporučio. Dakle, stiže PEČENA JANJETINA NA +30! Bila je odlična, nema šta, ali osjećali smo se kao pravi Vlaji u tom trenutku. Nema hrane do janjet'ne! Za desert je bila torta od čokoladnog moussea. Kad je bal, nek je maskenbal!

Taj dan smo se vukli kao dvije kornjače (okrenute na leđima ;) ) prema hotelu.

Odlučili smo i otići u kvart Getxo jer gospodin nije htio ići na San Juan de Gaztelugatxe zbog vrućine. U Getxo smo došli metroom i nakon nekoliko minuta našli šetnicu uz obalu. Taman se održavala regata i početa šetnice me podsjećao na selo Asterixa i Obelixa (da, bili su Gali, ali to je slično;) ). E sad, nakon prilično duge šetnje napokon stižemo do klifovite obale i iz protesta nastavljam šetnju jer nije htio ići na San Juan de Gaztelugatxe. Uopće mi nije vruće! Putem obilazimo stari mlin, neke zidine i na kraju dolazimo do prekrasnih klifova. Ajme majko, sad se treba vratiti natrag po toj vrućini. Je, stvarno mi je vruće, ali bila sam ljuta... I onda kažu da žene ne znaju šta žele.

Kad smo se vratili u centar grada, sjeli smo na cugu i u parku vidjeli ženu kako u dječjim kolicima vozi dva psa, naletili na festival, pojeli krumpire na štandu još malo prošetali i zadovoljni legli u krevet...Zzzzzz...

Priznajem, otišla bi' još jednom...jer nismo bili na San Juan de Gaztelugatxe! ("Saaaamo" zato ;) )

Iz Bilbao-a možete otići autobusom na izlet u San Sebastian, prijestolnicu baskijskog kulinarstva i pintxosa (baskijska inačica tapasa), 1.5h autobusom.

MINI VODIČ ZA BILBAO

Najveći grad Baskije

GDJE

41 kvadratni kilometar površine u Baskiji

ZAŠTO

A zašto ne?

KADA IĆI

U ljetnom periodu, kada je najmanje kišnih dana i najtoplije je, s temperaturama između 18-25 °C

Velika Španjolska sniženja "rebajas" počinju 7. siječnja i 1. srpnja te traju do konca veljače i kolovoza, uz sniženim cijenama artikala do 70%, tzv."ultimas rebajas".

ZANIMLJIVE ČINJENICE

Bilbao je bio lučki gradić, međutim izgradnjom Guggenheim muzeja dolazi do njegove ekspanzije i razvoja

ONO ŠTO NAJVIŠE VOLIM

Getxo kvart, zadnja stanica metroa u Bilbau, krasna šetnica uz klifove

KAKO DOĆI U BILBAO

Avionom, iz bilo kojeg većeg grada.

Vlakom iz Zaragoze ili Barcelone.

NAJBOLJE ATRAKCIJE I ONE POZNATE SAMO MJEŠTANIMA

Guggenhein muzej, Museo de Bellas Artes de Bilbao, Plaza Nueva, Mercado, Plaza de Zabalbburu, Siete Calles, Begona, Arenal, Casco Viejo, Parque Etxebarria, Bilboko Udala, Parque de Dona Casilda de Iturrizar, Palacio Euskalduna Jauregia, Atrxanda

NAJBOLJE AKTIVNOSTI I ŠETNJE

Šetnja uz klifovima u Getoxu, odlazak u Guggenheim muzej, posjet nekom od brojnih festivala koji se održavaju u Bilbau, Red Bull natjecanje u akrobatskom skakanju

NAJBOLJI IZBOR

Šetnja Casco Viejom, šetnja uz rijeku Nervion, posjet vidikovcu, šetnja Getxom, odlazak u San Juan de Gaztelugatxe.

GDJE IDE LOKALNO STANOVNIŠTVO

Monteverdi, Calle de Ercilla 21

NAJBOLJI SMJEŠTAJ

Hotel u centru grada, ali preferiram airbnb.

NAJBOLJA HRANA

Baskija je poznata po kulinarstvu, sva hrana u bilo kojem restoranu je dobra

VIZE I DOKUMENATA

Važeća putovnica

ZDRAVLJE I SIGURNOST

Nema razloga za brigu.

NOVAC I KOMUNIKACIJE

Euro, bankomati su po cijelom gradu.